2015年6月3日水曜日

Shakira - Underneath Your Clothes(2002)



<歌詞+和訳>

You're a song written by the hands of God
あなたは神様に書かれた曲みたいね

Don't get me wrong 'cause this might sound to you a bit odd
変に受け取らないでね、少し変に聞こえるだろうから

But you own the place where all my thoughts go hiding
あなたには居場所がある、私の思い全てが隠れるようなところをね

Right under your clothes, is where I find them
あなたの着ている服の下の側に、私は見つけたの



Underneath your clothes
あなたの着ている服の下

There's an endless story
そこは終わりのない物語が

There's the man I chose
そこには私の選んだ男性が

There's my territory
そこが私のテリトリー

And all the things I deserve
全て私が手にしたもの

For being such a good girl honey
いい子にしているわ、ハニー



'Cause of you, I forgot the smart ways to lie
あなたのせいよ、賢く嘘をつくことを忘れたわ

Because of you, I'm running out of reasons to cry
あなたのせいよ、泣く理由を使い果たしてしまった

When the friends are gone, when the party's over
友達が帰って、パーティーが終わって

We will still belong to each other
私達はまだ一緒にいましょう



Underneath your clothes
あなたの着ている服の下

There's an endless story
そこは終わりのない物語が

There's the man I chose
そこには私の選んだ男性が

There's my territory
そこが私のテリトリー

And all the things I deserve
全て私のものよね

For being such a good girl honey
だっていい子にしているんだもの、ハニー



I love you more than all that's on the planet
この星の何よりも愛してる

Movin', talkin', walkin', breathin'
動いているときも、喋っているときも、歩いているときも、息をしているときもね

You know it's true
本当よ

Oh baby it's so funny almost don't believe it
可笑しいわね、ほとんど信じていないでしょ

As every voice is hangin' from the silence
静かなところから声が聞こえてくるように

Lamps are hangin' from the ceilin'
天井から明かりが照らされている

Like a lady tied to her manners
常識に捕らわれた婦人のように

I'm tied up to this feeling
私もこの感情に縛られているの



Underneath your clothes
あなたの着ている服の下

There's an endless story
そこは終わりのない物語が

There's the man I chose
そこには私の選んだ男性が

There's my territory
そこが私のテリトリー

And all the things I deserve
全て私のものよね

For being such a good girl honey
だっていい子にしているんだもの、ハニー


Read more: Shakira - Underneath Your Clothes Lyrics | MetroLyrics 




シャキーラといえば、がっつりラテンのイメージがありますが、
この曲はそんなイメージを打ち消すような、落ち着いた、癒しのバラードになっています。


歌詞も分かりやすく、結婚式とかで使われるととってもいいんじゃないかなあと思います☆


ライブバージョンもどうぞ^^







カバーもおすすめですよ!





ちょっとハスキーな声がとっても素敵です!





ピアノバージョンもいいですね~~!

0 件のコメント:

コメントを投稿