2015年5月22日金曜日

Katy Perry - Teenage Dream(2010)




<歌詞+和訳>

You think I'm pretty
あなたは私がかわいいと思ってる

Without any make-up on
メイクを全くしていなくても

You think I'm funny
あなたは私が面白いと思ってる

When I tell the punch line wrong
私の話がスベってしまっても

I know you get me
私を分かってくれてるのね

So I let my walls come down
だから私の壁を崩すわ


Before you met me I was alright
あなたに出会う前も私は平気だった

But things were kinda heavy
でも何か重荷だった

You brought me to life
あなたは私を蘇らせてくれた

Now every February
今じゃ毎年2月は

You'll be my Valentine,
あなたは私の恋人

Valentine...



Let's go all the way tonight
今夜は行けるところまで行こう

No regrets, just love
後悔はなし、ただ愛するだけ

We can dance until we die
死ぬまで踊り続けよう

You and I
あなたと私
We'll be young forever
永遠に若いままよ


You make me
Feel like
あなたは感じさせてくれる

I'm living a Teenage Dream
まるで10代の夢にいるみたいに

The way you turn me on
私を燃え上がらせるそのやり方

I can't sleep
もう眠れないわ

Let's run away
どこかへ逃げよう

And don't ever look back
そして振り返らないで

Don't ever look back
振り返らないで



My heart stops
心臓が止まる

When you look at me
あなたに見つめられると

Just one touch
ただ1度触れただけで

Now baby I believe
確信したわ

This is real
これは現実

So take a chance
チャンスはつかまないと

And don't ever look back
そして振り返らないで

Don't ever look back
振り返らないで



We drove to Cali
カリまでドライブ

And got drunk on the beach
ビーチで酔っぱらう

Got a motel and
モテルへ行って

Built a fort out of sheets
シーツで砦作り

I finally found you
やっとあなたを見つけた

My missing puzzle piece
私の最後のパズルのピース

I'm complete
これで完成よ



Let's go all the way tonight
今夜は行けるところまで行こう

No regrets, just love
後悔はなし、ただ愛するだけ

We can dance until we die
死ぬまで踊り続けよう

You and I
あなたと私

We'll be young forever
永遠に若いままよ


Let's go all the way tonight
今夜は行けるところまで行こう

No regrets, just love
後悔はなし、ただ愛するだけ

We can dance until we die
死ぬまで踊り続けよう

You and I
あなたと私
We'll be young forever
永遠に若いままよ


You make me
Feel like
あなたは感じさせてくれる

I'm living a Teenage Dream
まるで10代の夢にいるみたいに

The way you turn me on
私を燃え上がらせるそのやり方

I can't sleep
もう眠れないわ

Let's run away
どこかへ逃げよう

And don't ever look back
そして振り返らないで

Don't ever look back
振り返らないで



My heart stops
心臓が止まる

When you look at me
あなたに見つめられると

Just one touch
ただ1度触れただけで

Now baby I believe
確信したわ

This is real
これは現実

So take a chance
チャンスはつかまないと

And don't ever look back
そして振り返らないで

Don't ever look back
振り返らないで


I might get your heart racing
高鳴る鼓動

In my skin-tights jeans
タイトなジーンズ

Be your Teenage Dream tonight
今夜はあなたの10代の夢になってあげる

Let you put your hands on me
手を私にのせて

In my skin-tight jeans
タイトなジーンズ

Be your Teenage Dream tonight
今夜はあなたの10代の夢になってあげる


You make me
Feel like
あなたは感じさせてくれる

I'm living a Teenage Dream
まるで10代の夢にいるみたいに

The way you turn me on
私を燃え上がらせるそのやり方

I can't sleep
もう眠れないわ

Let's run away
どこかへ逃げよう

And don't ever look back
そして振り返らないで

Don't ever look back
振り返らないで



My heart stops
心臓が止まる

When you look at me
あなたに見つめられると

Just one touch
ただ1度触れただけで

Now baby I believe
確信したわ

This is real
これは現実

So take a chance
チャンスはつかまないと

And don't ever look back
そして振り返らないで

Don't ever look back
振り返らないで


I might get your heart racing
高鳴る鼓動

In my skin-tights jeans
タイトなジーンズ

Be your Teenage Dream tonight
今夜はあなたの10代の夢になってあげる

Let you put your hands on me
手を私にのせて

In my skin-tight jeans
タイトなジーンズ

Be your Teenage Dream tonight
今夜はあなたの10代の夢になってあげる


青春の曲ですねー^^
10代の夢っていうか、あなたの青春になってあげるって感じでしょうかねー。
Gleeに影響されて訳してみました。


0 件のコメント:

コメントを投稿